Sunday, December 23, 2012

SAYANG ANDA SEMUA

ASSALAMMUALAIKUM UNTUK ANDA SEMUA

Untuk kali ini saya ingin berkongsi satu nikmat yang ALLAH berikan yang bagi saya sangat berharga, iaitu nikmat pertemuan(bukan nikmat makan je ye)...
Sebelum ini saya geram dengan pentadbiran UPSI...mengapa kita harus berpraktikum sem 7?mengapa..mengapa!!!marah sangat ni. Tetapi benar,sabar itu perlu. Semua  itu pasti ada hikmahnya. Ya, memang hikmahnya.Hikmahnya kita bertemu kembali, belajar bersama, ketawa bersama, menangis pun bersama. Kita bertemu dengan dua tenaga pengajar iaitu pensyarah kita PUAN SURIYANI & PUAN SAEDAHTINNUR yang bagi saya keduanya amat berharga kerana ilmu yang diberikan, kasih sayang yang di curahkan penuh dengan keikhlasan . Teguran yang membina , setiap kata mereka penuh dengan makna, untuk masa kini mahu masa depan. Secara jujur, tanpa ada rasa untuk mengipas (membodek), kita seharusnya mencontohi murobbi berdua ini. Menjadi guru bukan sahaja ketegasan sahaja di perlukan, tetapi hak selepas ketegasan itu, mengambil hati semula pelajar. Menjadi guru haruslah ikhlas dalam memberi agar mudah diterima, dirasai  dan di sayangi pelajar.  Kedua murobbi ini memberi pengajaran yang penuh dengan keikhlasan, kerana ianya sampai ke setiap hati kita.Benar bukan?Sepanjang empat tahun di UPSI ini, inilah kelas yang paling saya sayang kerana faktor pensyarah dan juga sahabat-sahabat yang sangat baik, sangat terbuka dan sangat sepakat.
"TERIMA KASIH PUAN dan PUAN . Terima kasih di atas ilmu yang di berikan. Terima kasih kerana melayan kerenah kami semua. Terima kasih atas nasihat, tunjuk ajar kalian. SEMOGA ALLAH S.W.T membalas jasa kalian.  Semoga hidup kalian diberkatiNYA diatas keikhlasan kalian dalam menyampaikan ilmu ini."

akan merindui anda semua :(

BAHAGIA:)
Buat rakan seperjuangan semua, bertemu kita kerana Allah , berpisah kita juga kerana Allah. Hari ini kita bergembira bersama, jangan lupa esok lusa doakan bagi yang tiada.(kita tidak tahu ajal kita bukan:) )

Semoga kita semua menjadi guru yang dihormati, yang di sayangi dan dan diingati suatu masa nanti. Ingat, ini amanah dari ALLAH yang harus kita laksanakan demi anak bangsa yang tercinta. :) semangat!!

Segala kenangan bersama akan saya ingati. Gelak tawa, sakat menyakat dan tak kurang juga pergaduhan
(adat bukan?hehehe)akan saya ingat sampai bila-bila.



Untuk sahabat saya merangkap ahli sekumpulan saya iaitu FATIHAH ANIS  SAIFUDDIN(DATIN to be..) saya amat menyayangi anda sabagai sahabat saya yang selama ini seringkali bersabar dengan sikap saya, yang selalu ada dengan saya.Terima kasih kawan..Inilah kawan dunia akhirat.Saya akan merindui sahabat ini yang seringkali membuat saya ketawa sampai  tidak ingat dunia(bahaya!!!).Saya akan merinduinya:(



SEKIAN SAHAJA.
SALAM PERPISAHAN SEMUA.........................................................................
JAGA DIRI, DOAKAN KEBERKATAN BERSAMA.
SAYANG ANDA SEMUA!!! 
ikhlas dari luahan hati,
NURUL NADIAH BINTI KHAIRUDDIN (memang nama sebenar)

No comments:

Post a Comment